Ciałostatki 2025 to hybryda sceniczna; spektakl muzyczno-multimedialny z elementami opery współczesnej w reż. Blanki Kęstowicz, portretujący relację miłosną ludzi oddalonych od siebie o kilka lat świetlnych. Ich komunikacja odbywa się na poziomie sygnałów radiowych - komunikacyjnych strzępków informacji - map i symboli. To również historia ich wirtualnego dziecka.
Forma hybrydy scenicznej opiera się na dialogu filmu z inscenizacją teatralną - dwóch równoległych czasoprzestrzeni. Harmonizują się one z muzyką skomponowaną przez Marię Łojko, studentkę Akademii Muzycznej w Łodzi, oraz librettem napisanym przez Blankę Kęstowicz. Głównym problemem poruszanym w hybrydzie scenicznej jest izolacja. Pojawia się również wątek transhumanizmu, prowokujący pytania o granice moralne i dalsze losy człowieka. Funkcjonuje on w tym spektaklu pod przykrywką cyfrowego video. Świat został przeniesiony do cyfry, przekroczył swój vanishing point i jawi się na ekranie niczym jego odbicie. A może to dezorientująca seria odbić, która zbliża do tajemnicy?
Projekt jest efektem współpracy studentów Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu i Akademii Muzycznej w Łodzi. Spektakl powstał w ramach pracy dyplomowej Blanki Kęstowicz, studentki III roku studiów licencjackich specjalności Film Eksperymentalny.
REŻYSERIA: Blanka Kęstowicz
MUZYKA: Maria Łojko
W ROLACH GŁÓWNYCH:
Alicja Turowska - KOMETA
Piotr Ramlau - NAUKOWIEC
PRODUKCJA: Paulina Zimowska, Klaudia Pawlak, Iwo Tylman, Julia Mendyk, Maria Wilhelmi
Przed spektaklem performance zaprezentuje Maria Nowak, studentka specjalności Choreografia i techniki tańca, drugiego roku studiów licencjackich.
Po spektaklu odbędzie się rozmowa z twórcami, którą poprowadzi Magda Juroszek.
Blanka Kęstowicz – artystka holistyczna poruszająca się w obszarze filmu eksperymentalnego, reżyserii, aktorstwa, performance’u, teatru.
Studentka III roku studiów licencjackich specjalności Film Eksperymentalny na Uniwersytecie Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Członkini profesjonalnego, niezależnego Teatru Porywacze Ciał założonego przez Katarzynę Pawłowską i Macieja Adamczyka. Laureatka Festiwalu FAMA 2024, otrzymała wyróżnienie w kategorii sztuki wizualne za film “Chudziuta”. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2024.
W czasie 3-letnich studiów zrealizowała 12 filmów krótkometrażowych. Jest aktywna twórczo już od 2012 roku, biorąc udział w publicznych prezentacjach na festiwalach, deskach teatrów, w kinach, galeriach sztuki.
Maria Łojko – kompozytorka, performerka, pianistka. Obecnie na drugim roku studiów magisterskich specjalności Kompozycja muzyki filmowej w Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie kompozycji prof. dr hab. Marcina Stańczyka i kompozycji muzyki filmowej w klasie dr hab. Bartosza Kowalskiego- Banasewicza. Na swoim koncie ma muzykę do etiud filmowych, choreografii tanecznych, pokazów mody czy spotów reklamowych. Współpracowała między innymi z muzykami takich zespołów, jak Kwartludium, Błękitno, Chrust, Kosmos. Warsztat kompozytorski kształciła na kursach mistrzowskich między innymi Zygmunta Krauzego, Adama Sztaby, Jana Stokłosy i Suzie Collier. W swojej twórczości skupia się na szeroko rozumianym dźwięku, jako formie przekazu. W procesie twórczym istotnym elementem jest dla niej poszukiwanie nowych rozwiązań brzmieniowych, wykraczających poza tradycyjne techniki kompozytorskie. Jej utwory wykonywane są w kraju i za granicą, podczas wydarzeń takich jak festiwal Musica Moderna w Łodzi, Leicht über Linz w Austrii, Pulsos – Project w Monterrey, Expo2025.Osaka.Kansai.
MSK: Widzew Wschód - Dom Kultury 502
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi